close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך קונים טבעת אירוסין?

מערכת שורשכט טבת, תשעה20/01/2015

בכדי שלא תלכו לאיבוד ריכזנו עבורכם את הנקודות החשובות שכדאי לדעת כשיוצאים לקנות טבעת אירוסין

תגיות:
מזל טוב, החלטתם לבוא בברית הנישואים. בימינו, ההחלטה לבוא בברית הנישואים נקראת "אירוסים" ואת האירוסים נהוג לסמל על ידי רכישת טבעת אירוסין לאישה. זהו מנהג עתיק ונושן ונכון להיום רוב הצעות הנישואין מלוות בטבעת אירוסין.

רוב טבעות האירוסין הנמכרות כיום הן טבעות העשויות זהב משובצות יהלום מרכזי, ויש כאלו המשובצות אף במס' יהלומים קטנים בנוסף ליהלום המרכזי.
נכון שיש טבעות אירוסין יוצאות מהכלל שלא עשויות מחומרים הכוללים זהב ויהלומים, למשל טבעות כסף, גולדפילד וטבעות שמושבצות אבני חן למניהן, אבל מזה כמה עשורים נהוג לרכוש טבעת יהלום העשויה זהב.

בנויגוד לטבעת הנישואין, לפי היהדות אין איסור על עיצוב כלשהו של טבעות האירוסין או הגבלה מאיזה חומר תהיה עשויה הטבעת,  ולכן אפשר "להשתולל" עם טבעות אירוסין מעוצבות, ולשבץ בהן לאו דווקא יהלום אחד מרכזי, אלא אף מספר יהלומים קטנים בנוסף.
רוב המחיר של טבעת יהלום נמצא ביהלום עצמו, ועולם היהלומים הוא רחב מאד.

בכדי שלא תלכו לאיבוד ריכזנו עבורכם את הנקודות החשובות שכדאי לדעת כשיוצאים לקנות טבעת אירוסין.

מחיר היהלומים מורכב מארבעה פרמטרים: משקל היהלום (נמדד בקארטים), נקיון היהלום (כמות הפגמים הפנימיים שלו), צבע היהלום (רמת השקיפות והגוון הצהוב של היהלום), עבודת היהלום (איכות הליטוש של היהלום, שמשפיעה באופן ישיר על הניצוץ של היהלום).
לפני שאתם יוצאים לקנות את טבעת האירוסין, החליטו איזה מהפרמטרים המצויינים למעלה הכי חשוב לכם, והתמקדו בפרמטר הזה. יש כאלו שיעדיפו יהלום גדול ויסכימו להתפשר על האיכות, ויש כאלו שאיכות היא מעל הכל בשבילהם כשמדובר ביהלומים. התמקדות בפרמטר הנכון, תעזור לכם לא להתפזר יותר מדי עם התקציב שתחליטו להשקיע בטבעת האירוסין שלכם.

תעודה גמולוגית ליהלום – אם אתם הולכים על טבעת שמשובצת יהלום מרכזי מעל למשקל של 0.30 קארט, בקשו שליהלום תצורף תעודה גמולוגית בינלאומית אשר מונפקת על ידי מכון גמולוגי ניטרלי ומוכר. התעודה הגמולוגית מעידה על אותנטיות היהלום, ובתעודה מצויינים על הפרמטרים של היהלום (המוזכרים בסעיף 1) אשר נקבעו באופן נטרלי ולא על ידי בעלי החנות שממנה אתם קונים את היהלום. עם התעודה הגמולוגית תוכלו בעתיד לשדרג את היהלום או למכור אותו.
כדאי מאד להיות מודעים לנושא היהלומים המשודרגים. יהלומים משודרגים או בשם האחר – יהלומים מטופלים, הם יהלומים שהיו במקור באיכות מאד נמוכה ועברו סוג של טיפול שהפך אותם במראה ליותר יוקרתיים. אין שום דבר רע ביהלומים מטופלים, רק שתדעו שהם צריכים להיות יותר זולים מיהלום רגיל באותם נתונים.

מקום הרכישה – כדאי לקנות במקום אמין וידוע. כמובן שמבחינה כספית הכי טוב לקנות אצל היצרנים, כי ככה אתם חוסכים את פערי התיווך הכספיים. קניה ישירות מהמקור תמיד תהיה הקניה הזולה ביותר. קניה במקום אמין תתן לכם שקט של קניה בטוחה.
 
החלפה או החזר כספי- בידקו אם יש אפשרות של החלפה או החזר כספי במקום שאתם רוכשים. בידקו טוב אם יש אותיות קטנות בכל מה שקשור להחלפה החזרה: תוך כמה זמן אפשר להחזיר/להחליף? האם ההחזר הכספי הוא מלא או חלקי? וכדומה...
 
אל תתפתו להנחות גדולות על טבעות יהלומים. בעולם היהלומים אין יותר מדי משחק במחיר של היהלום, ואם מישהו מציע עשרות אחוזי הנחה על תכשיטים, כנראה שהמחיר הראשוני שלו היה מופקע מראש.
 
החשוב מכל בתהליך רכישת טבעת האירוסין הוא להנות. מדובר על צעד רומנטי וקסום שישאר איתכם כל החיים.

בהצלחה.

המידע באדיבות דיימונד ספינקס – מומחים לטבעות אירוסין
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה